- Frakt
Normal leveranstid är cirka 3 till 5 dagar. Under perioder av hög orderingång och under semestertid kan det ta längre tid. Vi stävar självklart efter så kort leveranstid som möjligt.
Vi skickar beställningar med Postnord eller DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Upp till 20 kg 69 kr, upp till 35 kg 299 kr, vid ordervärde överstigande 3000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Vid avhämtning vid Wiromin AB, Finspångsvägen 5 gäller öppettiderna måndag-torsdag 07.00 till 16.00, fredag 07.00-13.00. Skriv in ditt namn och mobilnummer i rutan "Jag vill ange ett meddelande" så erhåller du ett sms när dina varor är färdiga för avhämtning. Vid avhämtning hos Wiromin AB står din order för avhämtningi max 5 arbetsdagar. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse hos oss inom 5 arbetsdagar så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Skadat gods levererat på pall skall fotograferas och noteras på fraktsedeln av chauffören. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
- Reklamation
Ibland blir det tyvärr fel. Om du mottagit en trasig vara eller fått fel vara kontaktar du oss via info@wiromin.se så fort som möjligt efter du mottagit varan (senast 10 dagar efter mottagande). Vi registrerar reklamationen och skickar en returfraktsedel. När vi mottagit reklamerad vara kontrollerar vi varan och efter godkännande återbetalar vi dig inom 10 arbetsdagar. Varor som returneras utan överenskommelse krediteras inte.
- Retur & öppet köp
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits, meddelande om retur görs på info@wiromin.se. Beställningsvaror eller kundblandningar bytes eller återköps inte. Varor som returneras utan överenskommelse krediteras inte.
Vid retur är det viktigt att produkten inte kommer till skada under transporten och varan ska skickas tillbaka i oskadad orginalförpackning. Varan ska vara oanvänd i obruten förpackning och samtliga etiketter ska sitta kvar. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på förpackningen. Vid retur står du som kund för transportrisk och du betalar själv returfrakten. När vi mottagit returnerad vara kontrollerar vi varan och efter godkännande återbetalar vi dig produktens värde inom 10 arbetsdagar (frakten återbetalas ej). Wiromin AB förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Returer skickas till: Wiromin AB, Finspångsvägen 5, 612 71 Rejmyre
Vid frågor gällande returer eller reklamationer är du välkommen att kontakta oss på 011-875 03 eller info@wiromin.se.
För företag som handlar i webbshoppen gäller inte ångerrätt eller öppet köp. Här tillämpas köplagen.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, delbetalning, kortbetalning, swish eller direktbetalning via bank. Läs mer om klarnas betalningsalternativ här: ....
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi reserverar oss mot everntuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer av varor i vårt sortiment.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen